sobota, 24 października 2015

Hiszpańska tortilla z chorizo


Czasem aż trudno uwierzyć, że z prostych w gruncie rzeczy składników może wyjść rewelacyjne danie. Takie jak dzisiaj - pyszna hiszpańska tortilla z ziemniaków z kiełbasą chorizo i żółtym serem. Podkreślić trzeba, że dzisiejsze danie nie ma nic wspólnego z kukurydzianymi wrapami, a placek wykonany jest z ziemniaków i jajek. Jest to klasyczne danie kuchni hiszpańskiej - proste w przygotowaniu, sycące i bardzo smaczne.
Do przygotowania dania użyłem:
  • 4 sporych ziemniaków,
  • 4 jajek,
  • 2 dużych szalotek,
  • 2 ząbków czosnku,
  • 200 gram kiełbasy chorizo,
  • 30 gram sera manchego,
  • pęczka szczypiorku,
  • mielonej papryki słodkiej,
  • gałki muszkatołowej,
  • 1 łyżeczki suszonego cząbru,
  • oliwy,
  • soli,
  • czarnego świeżo zmielonego pieprzu.
Przygotowanie dania rozpocząłem od ugotowania ziemniaków. Ziemniaki dokładnie umyłem, nie obierałem ich natomiast ze skóry. Ziemniaki gotowałem w osolonej wodzie do czasu, aż zrobiły się dość miękkie, jednak nie rozgotowane - około 20 minut. Ugotowane ziemniaki zamoczyłem w zimnej wodzie, a następnie obrałem je delikatnie ze skóry, która powinna dość łatwo odchodzić. Następnie pokroiłem ziemniaki z kostkę o boku jednego centymetra. Na patelnię dodałem 3 łyżki oliwy i do zimnej oliwy dwa przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku. Podgrzewałem, aż do chwili, kiedy czosnek zaczął lekko skwierczeć, wówczas dodałem ziemniaki. Całość smażyłem od czasu do czasu mieszając do momentu, aby ziemniaki lekko się zarumieniły.
Gotowe ziemniaki przełożyłem do miski. Na patelni rozgrzałem łyżkę oliwy i podsmażyłem na niej pokrojoną w cienkie półplasterki kiełbasę chorizo. Kiełbasę tą można zastąpić innym rodzajem kiełbasy, lub salami. Gdy plasterki chorizo zaczęły robić się przyrumienione i delikatnie chrupiące dodałem je do ziemniaków. Na patelni na kolejnej łyżce oliwy podsmażyłem pokrojoną w drobną kostkę cebulę szalotkę. Smażyłem ją, aby zeszkliła się i dodałem ją do miski z ziemniakami i chorizo. Istotnym jest, aby oliwę ze smażenia wszystkich składników również przelewać do miski.
Cztery jajka za pomocą widelca roztrzepałem, a następnie dodałem do nich szczyptę soli, odrobinę czarnego świeżo zmielonego pieprzu, szczyptę gałki muszkatołowej, pół łyżeczki mielonej słodkiej papryki oraz łyżeczkę suszonego cząbru. Całość wymieszałem. Na patelni rozgrzałem 2 łyżki oliwy. Na rozgrzaną oliwę wyłożyłem ziemniaki wymieszane z cebulą i chorizo, a następnie za pomocą łyżki rozłożyłem równomiernie po patelni. Następnie wylałem równomiernie na patelnię masę jajeczną. Smażyłem na małym ogniu pod przykryciem do czasu ścięcia się masy jajecznej i przyrumienienia sporu. Następnie przykryłem patelnię talerzem i odwróciłem ją, tak aby tortilla znalazła się na talerzu przyrumienioną stroną do góry. Następnie zsunąłem ją z talerz ponownie na patelnię przyrumienioną stroną do góry i smażyłem jeszcze przez 3 minuty. Po tym czasie zsunąłem danie z patelni na talerz. Pokroiłem jak pizzę w trójkątne kawałki, które umieściłem na talerzach. Każdy kawałek posypałem obficie startym na drobnej tarce serem manchego i posiekanym drobno szczypiorkiem. Podałem z lampką czerwonego wina.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Proszę o przemyślane komentarze, komentarze niemerytoryczne, niezwiązane z treścią posta, wulgarne oraz obraźliwe będą kasowane

Blogging tips