poniedziałek, 5 stycznia 2015

Pyszna włoska zupa minestrone

Dzisiaj zapraszam na pyszną, sycącą i zdrową włoską zupę minestrone. Przygotowanie zupy zajmuje nie więcej niż godzinę. Moim zdaniem zupa ta jest doskonałą propozycją na prosty, szybki obiad, zarówno w ciepłe letnie dni, jak i w chłodniejszym czasie, gdyż doskonale rozgrzewa.
Do przygotowania zupy użyłem:
  • 50 gram wędzonego boczku w plasterkach,
  • 150 gram zielonej fasolki szparagowej,
  • 3 łodyg selera naciowego,
  • 2 marchewek,
  • 1 cukinii,
  • 2 ząbków czosnku,
  • 1 pora,
  • 200 gram fasoli cannellini (1 puszka),
  • 400 gram pomidorów w puszce (2 puszki),
  • 100 gram makaronu muszelek,
  • 1,5 litra bulionu warzywnego,
  • oliwy,
  • pęczka natki pietruszki,
  • świeżego tymianku,
  • 10 gram parmezanu,
  • soli,
  • czarnego świeżo mielonego pieprzu.
Do dużego garnka dodałem 3 łyżki oliwy. Do zimnej oliwy wrzuciłem łyżkę drobno posiekanego świeżego tymianku i dwa drobno posiekane ząbki czosnku. Plasterki wędzonego boczku pokroiłem w poprzek w paski o szerokości około 1 centymetra i również dodałem je do garnka. Polecam użyć niezbyt tłustego boczku. Na średnim ogniu podgrzewałem całość przez około 3 minuty, tak, aby czosnek stał się szklisty, a boczek zaczął tracić swój tłuszcz, cały czas mieszając, aby czosnek i tymianek nie przypaliły się.
Marchewkę, seler naciowy, białą część pora i cukinię pokroiłem w cienkie, około 3 milimetrowe plasterki, które dodałem do garnka z zawartością lekko podsmażonego boczku z czosnkiem i tymiankiem. Fasolkę szparagową pozbawiłem końcówek i pokroiłem na kawałki o długości około 3 centymetrów i również dodałem ją do garnka. Po dodaniu warzyw całość posoliłem i doprawiłem świeżo zmielonym pieprzem, a następnie, często mieszając podsmażałem przez około 10 minut, aby warzywa zrobiły się lekko miękkie.
Po tym czasie do garnka dodałem zawartość puszki fasoli cannellini (ewentualnie można ją zastąpić zwykłą białą fasolą w puszce) oraz 2 puszki pomidorów. całość zalałem 1,5 litra bulionu warzywnego i gotowałem na małym ogniu przez 15 minut. Następnie dodałem go garnka 100 gram makaronu muszelek i drobno posiekany pęczek natki pietruszki, doprawiłem też do smaku solą i pieprzem. Całość gotowałem na małym ogniu jeszcze przez 10 minut. Po tym czasie zupę wylałem na talerze, posypałem świeżo startym na drobnych oczkach tarki parmezanem i udekorowałem świeżymi gałązkami tymianku.

2 komentarze :

Proszę o przemyślane komentarze, komentarze niemerytoryczne, niezwiązane z treścią posta, wulgarne oraz obraźliwe będą kasowane

Blogging tips