niedziela, 15 marca 2015

Żeberka pieczone w piwie z kiszoną kapustą i ziemniakami


Dzisiaj zaszalałem. Ale co tam - jedzenie potraw kuchni niemieckiej to nie mówienie po niemiecku. Więc nie budzi mojej awersji. Zwłaszcza, że może być całkiem smacznie i pożywnie, choć prosto. Kuchnia niemiecka to nie tylko wurst z piwem i musztardą, zapraszam zatem na żeberka pieczone w piwie z kiszoną kapustą i ziemniakami mojego przepisu. Myślę, że każdy powinien być zadowolony.
Do przygotowania dania użyłem:
  • 1 kg mięsnych żeberek wieprzowych,
  • 3 średnich cebul,
  • 1 kg kiszonej kapusty,
  • 750 gram ziemniaków,
  • 500 ml jasnego piwa,
  • 2 ząbków czosnku,
  • 3 łyżeczek mielonego kminku,
  • 2 łyżek sosu sojowego,
  • 2 łyżeczek miodu,
  • 3 łyżeczek suszonego majeranku,
  • 2 łyżeczek suszonego cząbru,
  • 2 łyżeczek suszonego tymianku,
  • 3 liści laurowych,
  • soli,
  • czarnego świeżo mielonego pieprzu,
  • oliwy.
Przygotowanie dania jest nad wyraz proste, a jedynym, czego tak naprawdę potrzeba do tego, aby smakowało ono wybornie jest cierpliwość. Żeberka powinny marynować się dość długo, aby należycie przesiąknąć aromatem marynaty - ja zostawiłem je w marynacie w lodówce na całą noc. Istotnym jest także odpowiedni wybór żeberek - polecam takie, które mają jak najwięcej mięsa i jak najmniej tłuszczu. Żeberka pokroiłem w kawałki zawierające po 2 - 3 kostki. W misce pomieszałem 2 łyżeczki mielonego kminku, 2 łyżki sosu sojowego, 2 łyżki oliwy, 2 łyżeczki suszonego majeranku, 2 łyżeczki miodu i 2 przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku. Dodałem do nich wcześniej przyprawione niewielką ilością soli i czarnego świeżo mielonego pieprzu żeberka i oraz pokrojoną w grubą kostkę cebulę. Całość dokładnie obtoczyłem w marynacie i pozostawiłem na noc w lodówce.
Na niewielkiej ilości oliwy delikatnie przesmażyłem żeberka - po około 2 minuty z każdej strony, po czym ułożyłem je na dnie dużego naczynia do zapiekania i zalałem je 500 ml jasnego piwa. Na żeberkach równomiernie rozłożyłem delikatnie odciśniętą kapustę kiszoną. Na kapuście ułożyłem pokrojone w grube cząstki obrane i umyte ziemniaki. Ziemniaki posypałem łyżeczką suszonego majeranku, łyżeczką mielonego kminku, dwoma łyżeczkami suszonego tymianku i dwoma łyżeczkami suszonego cząbru. Dodałem również 3 lekko rozgniecione liście laurowe, delikatnie posoliłem i przyprawiłem czarnym świeżo mielonym pieprzem, a całość delikatnie po wierzchu skropiłem oliwą. Tak przygotowane danie przykryłem i umieściłem w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni z włączonym ogrzewaniem góra i dół na godzinę i 45 minut. Po tym czasie na talerze wyłożyłem po kilka kawałków ziemniaków, obok nich kiszoną kapustę, a na niej upieczone żeberka. Całość lekko podlałem znajdującym się w naczyniu sosem. Wyborne z jasnym piwem.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Proszę o przemyślane komentarze, komentarze niemerytoryczne, niezwiązane z treścią posta, wulgarne oraz obraźliwe będą kasowane

Blogging tips