sobota, 21 lutego 2015

Tortilla z kurczakiem


Wiosna, wiosna, wiosna... ach to ty... Nie wiem, czy to już, ale dzisiaj zdecydowanie nastrój wiosenny. Słoneczko świeci, temperatura na dwucyfrowym plusie, śnieg zalega już tylko w zacienionych zakamarkach. Postanowiłem pozaklinać trochę rzeczywistość i przygotować danie oparte na pysznych świeżych warzywach z dodatkiem rewelacyjnego kurczaka z dipem czosnkowym, a całość podana w apetycznej tortilli.
Do przygotowania dania użyłem:
  • 500 gram piersi z kurczaka,
  • 100 gram żółtego sera,
  • 2 pomidorów,
  • główki sałaty rzymskiej,
  • 1 czerwonej cebuli,
  • 1/2 czerwonej papryki,
  • 3 ząbków czosnku,
  • 200 gram naturalnego serka homogenizowanego,
  • 1 cytryny,
  • 1 bakłażana,
  • 4 placków tortilli,
  • 200 gram płatków kukurydzianych,
  • 1 łyżeczki suszonych nasion kolendry,
  • 1 łyżeczki kminu rzymskiego,
  • 1 łyżeczki kurkumy,
  • 1 łyżeczki mielonej suszonej papryki słodkiej,
  • 1 łyżki octu winnego białego,
  • oliwy,
  • soli,
  • czarnego świeżo mielonego pieprzu.
Piersi z kurczaka pokroiłem w dość spore kawałki, co ważne nie mogą być one zbyt grube, aby mięso należycie się przepiekło, dlatego też przy grubszym końcu przekroiłem piersi na pół. W moździerzu roztarłem 1 łyżeczkę suszonych nasion kolendry, 1 łyżeczkę suszonego kminu rzymskiego, 1 łyżeczkę mielonej suszonej słodkiej papryki i 1 łyżeczkę kurkumy, do uzyskania jednolitego proszku. Do przypraw dodałem łyżkę oliwy, łyżkę białego octu winnego i przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku oraz skórkę otartą z cytryny. Całość dokładnie wymieszałem, po czym dodałem do pokrojonych piersi z kurczaka, które odstawiłem na pół godziny do lodówki. Płatki kukurydziane wysypałem na miseczkę, dodałem do nich szczyptę soli i odrobinę czarnego świeżo mielonego pieprzu i delikatnie pokruszyłem. W płatkach odtaczałem zamarynowane mięso, przyciskając, aby wbiły się one w kawałki kurczaka i nie odpadały w czasie smażenia. Na patelni rozgrzałem niewielką ilość oliwy i smażyłem kurczaka do uzyskania złocistego koloru - po około 3 minuty z każdej strony. Usmażone kawałki kurczaka odłożyłem na ręcznik papierowy w celu odsączenia nadmiaru tłuszczu.
Bakłażana pokroiłem w cienkie plastry o grubości około 3 milimetrów. Na patelni rozgrzałem małą ilość oliwy i smażyłem na gorącej oliwie plasterki bakłażana, do uzyskania lekkiego zarumienienia. Następnie odłożyłem je na osobny talerz. Piekarnik z włączonym termoobiegiem rozgrzałem do temperatury 160 stopni i włożyłem do niego umieszczone na kratce wcześniej podsmażone kawałki kurczaka w celu dopieczenia kawałków mięsa wewnątrz. Kurczaka pozostawiłem w piekarniku na około 10 minut.
Pomidory pokroiłem w cienkie plastry, cebulę czerwoną w cienkie piórka, a pół czerwonej papryki w cienkie paseczki. Do serka homogenizowanego dodałem 2 przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku,  sok z cytryny, szczyptę soli i pieprzu i całość dokładnie wymieszałem, aby uzyskać jednolity sos. Placki tortilli delikatnie podgrzałem na patelni. Na każdym placku ułożyłem liście sałaty rzymskiej, plasterki podsmażonego bakłażana, plasterki pomidora, kawałki papryki i cebuli. Całość posypałem startym na tarce o drobnych oczkach żółtym serem. Na wierzchu ułożyłem kawałki kurczaka w panierce, które polałem sosem czosnkowym, po czym zawinąłem tortille.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Proszę o przemyślane komentarze, komentarze niemerytoryczne, niezwiązane z treścią posta, wulgarne oraz obraźliwe będą kasowane

Blogging tips