czwartek, 6 marca 2014

Węgierskie leczo

Po dłuższej przerwie zapraszam na jedno z moich ulubionych, a jednocześnie najprostszych do przygotowania dań. Klasyka kuchni węgierskiej - pyszne paprykowe leczo z dodatkiem kiełbasy, cebuli, pomidorów i kolendry. Pyszny sposób na szybki i prosty obiad.
Do przygotowania lecza potrzebowałem:
  • 0,5 kg czerwonej papryki,
  • 5 kiełbas śląskich,
  • 2 średnich czerwonych cebul,
  • 1 cukinii,
  • 1 puszki pomidorów,
  • 3 ząbków czosnku,
  • pęczka świeżej natki kolendry,
  • oliwy z oliwek,
  • czarnego świeżo mielonego pieprzu,
  • suszonego oregano,
  • suszonego tymianku,
  • suszonego lubczyku,
  • suszonej papryki słodkiej,
  • suszonej papryki ostrej,
  • pieprzu kajeńskiego,
  • soli.

W celu przygotowania lecza najpierw pokroiłem 5 kiełbas śląskich na plasterki o grubości około 0,5 cm, a następnie każdy plasterek przekroiłem na dwie części - w półplasterki. Na głębokiej patelni rozgrzałem 2 łyżki oliwy z oliwek, a następnie dodałem pokrojoną kiełbasę, którą smażyłem na dużym ogniu, aż do jej dość mocnego zarumienienia się. Następnie zdjąłem z patelni kiełbasę, pozostawiając na niej tłuszcz ze smażenia. 2 pokrojone w drobne piórka czerwone cebule dodałem na patelnię i lekko posoliłem, a następnie podsmażałem na tłuszczu, na którym wcześniej smażyłem kiełbasę, aż cebula zrobiła się lekko przyrumieniona. Po podsmażeniu cebuli dodałem ją do odłożonej kiełbasy.
Na opróżnioną patelnię dodałem 2 łyżeczki suszonej papryki słodkiej, 3 łyżeczki suszonej papryki ostrej i 1 łyżeczkę pieprzu kajeńskiego. Proporcje tych przypraw można zmieniać według uznania, ja preferuję leczo o dość pikantnym smaku, stąd też przewaga papryki ostrej, ale można przyrządzić też wersję łagodniejszą. Paprykę podlałem jedną łyżką oliwy i podgrzewałem na małym ogniu przez około 2 minuty, aż zaczęła wydzielać intensywny zapach. Wtedy dodałem na patelnię zawartość jednej puszki krojonych pomidorów. Po wymieszaniu soku z pomidorów ze znajdującymi się na patelni przyprawami, dodałem na patelnię pokrojoną w drobne kawałki paprykę i podgrzewałem na małym ogniu przez około 5 minut. Po tym czasie ponownie dodałem na patelnię podsmażoną kiełbasę i cebulę.
Cukinię pokroiłem na półplasterki o grubości około 0,5 cm i dodałem ją na patelnię. 3 ząbki czosnku posiekałem niezbyt drobno i również dodałem na patelnię.  Danie przyprawiłem świeżo mielonym pieprzem i solą. Dodałem 3 szczypty suszonego oregano, szczyptę suszonego tymianku i 2 szczypty suszonego lubczyku. Do dania dodałem około 300 ml wody i całość podgrzewałem na małym ogniu przez około 40 minut bez przykrycia, aż do uzyskania konsystencji przypominającej gulasz. Tuż przed upływem tego czasu drobno posiekałem pęczek świeżej natki kolendry, pozostawiając jedynie niewielką jej ilość do dekoracji potrawy. Pozostałą część kolendry dodałem do lecza i całość wymieszałem. Po nałożeniu dania na talerze całość udekorowałem świeżą natką kolendry. Podałem z bagietką w towarzystwie białego wina. 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Proszę o przemyślane komentarze, komentarze niemerytoryczne, niezwiązane z treścią posta, wulgarne oraz obraźliwe będą kasowane

Blogging tips