niedziela, 12 października 2014

Tatar wołowy

Dzisiaj danie nie wymagające żadnej finezji, a jedynie dobrych, świeżych składników. Moim zdaniem smak dobrego mięsa broni się sam, dlatego też, mimo różnych eksperymentów, nie przepadam za finezyjnymi dodatkami do tatara i najbardziej lubię wersję klasyczną, którą też dzisiaj przedstawiam.
Do przygotowania tatara potrzebowałem:
  • 250 gram świeżej chudej wołowiny,
  • 1 średniej cebuli,
  • 2 średnich ogórków kiszonych,
  • 1 jajka,
  • 3 łyżek oliwy,
  • soli,
  • świeżo mielonego czarnego pieprzu.
Najważniejsze znaczenie dla przygotowania dobrego tatara ma, co oczywiste, wysokiej jakości mięso. Ponieważ jest ono jedzone na surowo, musi być bezwzględnie świeże, absolutnie odradzam kupowanie wołowiny w marketach, lub kupowanie mięsa już zmielonego. Ważne też, aby kawałek mięsa nie był zbyt tłusty i nie posiadał zbyt wielu błon, najlepszym mięsem na tatara jest polędwica wołowa. Mięso po jego umyciu i osuszeniu bardzo drobno posiekałem przy użyciu blendera, można również zmielić je w maszynce do mielenia mięsa. Do mięsa dodałem 3 łyżki oliwy i wyrobiłem je rękami na jednolitą masę. Następnie uformowałem z niego kulkę, którą rozpłaszczyłem na talerzu, tworząc zagłębienie, w które następnie wbiłem jedno żółtko. Cebulę i ogórki kiszone pokroiłem w drobną kostkę i wysypałem je naprzemiennie dookoła mięsa. Całość przyprawiłem solą i sporą ilością czarnego świeżo mielonego pieprzu. 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Proszę o przemyślane komentarze, komentarze niemerytoryczne, niezwiązane z treścią posta, wulgarne oraz obraźliwe będą kasowane

Blogging tips