sobota, 18 czerwca 2016

Marokańska shakshouka



Dzisiaj zapraszam na pyszne, kolorowe śniadanie w stylu marokańskim. Pikantny sos pomidorowy przełamany delikatnością na wpół ściętych jajek w towarzystwie aromatu świeżych ziół i przypraw, podany z chrupiącym pieczywem to doskonały pomysł na rozpoczęcie pysznego dnia. Danie banalnie proste w przygotowaniu, zdolne zaspokoić głód i dać prawdziwą rozkosz podniebieniu.
Do przygotowania dania użyłem:
  • 4 dużych jaj,
  • 1 puszki pomidorów,
  • 1 czerwonej papryczki chili,
  • 1/2 pęczka natki pietruszki,
  • 1 cebuli,
  • 2 ząbków czosnku,
  • 2 łyżeczek koncentratu pomidorowego,
  • 2 łyżek oliwy,
  • 1 łyżeczki nasion kminu rzymskiego,
  • 1 łyżeczki mielonych suszonych pomidorów,
  • 1 łyżki octu balsamicznego,
  • soli,
  • czarnego świeżo zmielonego pieprzu.
Przygotowanie dania rozpocząłem od sosu pomidorowego. Na patelnie rozgrzałem 2 łyżki oliwy i dodałem do niej drobno posiekaną cebulę, przeciśnięte przez praskę 2 ząbki czosnku i drobno posiekaną papryczkę chili wraz z pestkami. Całość smażyłem przez około 2 minuty, aby cebula i czosnek zeszkliły się, po czym dodałem puszkę pomidorów, 2 łyżeczki koncentratu pomidorowego i łyżkę octu balsamicznego. Całość wymieszałem dokładnie, doprawiłem solą, świeżo mielonym czarnym pieprzem, łyżeczką mielonych suszonych pomidorów i łyżeczką roztartych w moździerzu nasion kminu rzymskiego. Całość podgrzewałem na małym ogniu przez 10 minut, aby sos lekko zgęstniał.
Kiedy sos zrobił się na tyle gęsty, że możliwe było zrobienie w nim zagłębień przy użyciu łyżki, wykonałem w nim 4 zagłębienia, w które wbiłem jajka. Całość nadal podgrzewałem na małym ogniu, przykrywając patelnię, aż do całkowitego ścięcia się białek jajek. Żółtka powinny pozostać półpłynne. Kiedy danie było gotowe posypałem je z wierzchu świeżo zmielonym czarnym pieprzem i drobno posiekaną natką pietruszki. Danie najlepsze wrażenie robi podane na stół na patelni, na której było przygotowywane. Doskonałym dodatkiem do niego będzie chrupiąca bagietka. Polecam do wypróbowania i życzę smacznego!
 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Proszę o przemyślane komentarze, komentarze niemerytoryczne, niezwiązane z treścią posta, wulgarne oraz obraźliwe będą kasowane

Blogging tips