czwartek, 24 listopada 2016

Chakalaka



Dzisiaj polecam pyszne danie rodem z Afryki - Chakalakę. Jest to coś pomiędzy sałatką, a gulaszem - nadaje się do podania zarówno na ciepło, jak i na zimno. Nie może być gotowana zbyt długo, aby warzywa pozostały chrupiące. Pomimo braku mięsa jest to bardzo sycące danie, zaskakujące ciekawym smakiem i doskonałym aromatem.
Do przygotowania dania użyłem:
  • 1/2 główki białej kapusty,
  • 2 marchewek,
  • 1 czerwonej papryki,
  • 1 zielonej papryki,
  • 1 żółtej papryki,
  • 1 białej cebuli,
  • 3 ząbków czosnku,
  • 4 łyżek oleju kokosowego,
  • 200 gram białej fasoli z puszki,
  • 200 gram bobu z puszki,
  • 3 pomidorów,
  • 2 łyżeczek mielonej papryki wędzonej,
  • 1 łyżeczki mielonej papryki ostrej,
  • 1 łyżeczki curry,
  • 1 łyżeczki mielonego imbiru,
  • 2 łyżeczek suszonego tymianku,
  • soli,
  • czarnego świeżo zmielonego pieprzu,
  • natki pietruszki.
Przygotowanie dania rozpocząłem od drobnego posiekania białej kapusty. Pozostałe warzywa, to jest pomidory, papryki, cebulę i marchewki pokroiłem w półcentymetrową kostkę. Czosnek pokroiłem w cienkie plasterki. Na patelni rozpuściłem 4 łyżki oleju kokosowego. Następnie dodałem do niego 2 łyżeczki mielonej papryki wędzonej, 1 łyżeczkę curry, 1 łyżeczkę mielonego imbiru, 1 łyżeczkę mielonej papryki ostrej i 2 łyżeczki suszonego tymianku i podgrzewałem.
Kiedy przyprawy zaczęły intensywnie pachnieć dodałem na patelnię poszatkowaną kapustę, kontynuując podgrzewanie. Po pięciu minutach dodałem na patelnię pokrojone pomidory i czosnek, a po kolejnych pięciu minutach cebulę, marchew, paprykę, fasolę i bób. Całość podgrzewałem jeszcze przez 5 minut. Doprawiłem solą i czarnym świeżo mielonym pieprzem. Nałożyłem do miseczek i udekorowałem natką pietruszki. 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Proszę o przemyślane komentarze, komentarze niemerytoryczne, niezwiązane z treścią posta, wulgarne oraz obraźliwe będą kasowane

Blogging tips