sobota, 4 marca 2017

Sałatka cezar z kurczakiem


Klasyczna sałatka cezar wzbogacona o pysznego kurczaka i pomidorki koktajlowe. Jej przygotowanie to kilka minut, a efekt jest naprawdę oszałamiający. Cały sekret tkwi w wyśmienitym sosie. Tego dania nie da się zepsuć!
Do przygotowania dania użyłem:

  • 1 główki sałaty lodowej,
  • 500 gram pomidorków koktajlowych,
  • 250 gram piersi z kurczaka,
  • 1 bagietki,
  • 100 gram masła,
  • 4 ząbków czosnku,
  • 5 łyżek oliwy,
  • 100 gram parmezanu,
  • 2 łyżek słodkiej musztardy,
  • 1 łyżeczkę sosu worcester,
  • 3 filetów z sardeli,
  • 1 łyżeczki soku z cytryny,
  • soli,
  • czarnego świeżo zmielonego pieprzu.
Przygotowanie sałatki rozpocząłem od podsmażenia kurczaka. Piersi kurczaka pokroiłem w półtoracentymetrową kostkę, opruszyłem solą i świeżo mielonym czarnym pieprzem. Na patelni rozgrzałem dwie łyżki oliwy i dość mocno zrumieniłem na niej kurczaka. Doprawienie kurczaka jedynie solą i pieprzem może wydawać się niewystarczające, jednak dzięki temu nie będzie dominował on w smaku sałatki, istotne jest, aby kurczak był dość mocno przyrumieniony, dzięki czemu lepiej wygląda.
Kurczaka odstawiłem do ostygnięcia i przeszedłem do przygotowania sosu. Do miski dodałem 3 łyżki oliwy, łyżeczkę soku z cytryny, trzy filety z sardeli, 2 łyżki słodkiej musztardy (użyłem musztardy kremskiej, moim zdaniem ze słodką musztardą sos jest dużo lepszy, niż z oryginalną musztardą dijon), 1 łyżeczkę sosu worcester, ząbek czosnku, 30 gram startego parmezanu, szczyptę soli i czarnego świeżo mielonego pieprzu i całość zmiksowałem na gładką masę. Sos odstawiłem na kilka minut do lodówki, aby smaki uległy połączeniu.
Bagietkę pokroiłem w kromki o grubości dwóch centymetrów, a następnie każda kromkę na pół. Na patelni rozpuściłem 100 gram masła. Dodałem do niego trzy ząbki czosnku i szczyptę soli, a następnie smażyłem na nim bagietki, starając się, aby były równomiernie otoczone masłem, aż do uzyskania chrupiącej konsystencji. Przy przygotowaniu grzanek należy uważać, aby czosnek nie przypalił się, gdyż wtedy grzanki będą miały nieprzyjemny gorzki posmak.
Ostatnim etapem było połączenie wszystkich składników. Sałatę lodową pokroiłem w dwucentymentrową kostkę i włożyłem do dużej miski. Na niej ułożyłem pokrojone w połówki pomidorki koktajlowe. Na wierzch ułożyłem kawałki kurczaka i grzanki. Całość polałem wcześniej przygotowanym sosem i posypałem pozostałym drobno startym parmezanem. Sałatkę podałem bezpośrednio po przygotowaniu, aby sałata nie zwiędła, a grzanki nie rozmiękły pod wpływem sosu. 

1 komentarz :

Proszę o przemyślane komentarze, komentarze niemerytoryczne, niezwiązane z treścią posta, wulgarne oraz obraźliwe będą kasowane

Blogging tips