sobota, 14 marca 2015

Pieczony camembert na sałacie



Jakie to zdrowe! Jakie to proste! Jakie to pyszne! Nie żartuję, w niecałą godzinę przygotowałem pyszne danie, którego głównym składnikiem jest aksamitny, miękki ciepły i ciągnący się ser camembert, a dodatkami prosta sałatka z pysznym sosem i bagietka z masłem ziołowo-czosnkowym.

Do przygotowania dania użyłem:
  • 2 krążków sera camembert (po 120 gram),
  • 300 gram pomidorów koktajlowych,
  • 1 sałaty rzymskiej,
  • 100 gram zielonych oliwek,
  • 1 bagietki,
  • 50 gram masła,
  • 4 ząbków czosnku,
  • 1/2 cytryny.
  • pęczka świeżego oregano,
  • 1 łyżeczki miodu,
  • 1 łyżeczki musztardy,
  • oliwy,
  • soli,
  • czarnego świeżo mielonego pieprzu.
Przygotowanie dania rozpocząłem od przygotowania sosu do sałatki, masła czosnkowo-ziołowego i marynaty do sera. Sos do sałaty składał się z 3 łyżek oliwy, soku z 1/2 cytryny, łyżeczki musztardy, łyżeczki miodu, ząbka czosnku, niewielkiej ilości soli, czarnego świeżo mielonego pieprzu i kilku gałązek świeżego oregano, które umieściłem w wysokim naczyniu i zmiksowałem na gładką masę, która konsystencją przypominała majonez. Tak przygotowany sos do sałaty odstawiłem do lodówki, a sałatę polałem nim dopiero bezpośrednio przed podaniem.
Dwa przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku, 50 gram masła, szczyptę soli i niewielką ilość czarnego świeżo mielonego pieprzu oraz kilka gałązek drobno posiekanego świeżego oregano dokładnie wymieszałem w celu uzyskania jednolitej konsystencji masła czosnkowo-ziołowego. Opcjonalnie do masła czosnowo-ziołowego można dodać również inne zioła, a także papryczkę chili. Bagietkę pokroiłem na kromki o grubości około 1,5 cm, które posmarowałem przygotowanym masłem czosnowo-ziołowym i odstawiłem na bok. 
Do naczynia dodałem przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku, 3 łyżki oliwy, sól, czarny świeżo mielony pieprz i kilkanaście listków świeżego oregano. Całość dokładnie wymieszałem. Ser camembert wyjąłem z opakowań i z jednej strony naciąłem jego skórkę tworząc wzór przypominający szachownicę. Na kawałki folii aluminiowej wylałem niewielką ilość oliwy, a na niej ułożyłem krążki sera. Boki folii aluminiowej delikatnie zawinąłem, tak aby ser, ani marynata nie wypływały. Na wierzch krążków sera wylałem pozostałą ilość marynaty.
Piekarnik z włączonym termoobiegiem rozgrzałem do temperatury 180 stopni i umieściłem w nim krążki sera camembert. Zapiekałem przez 5 minut, po tym czasie umieściłem w piekarniku również posmarowaną masłem czosnkowo-ziołowym bagietkę i zapiekałem przez kolejne 5 minut. Na talerzach ułożyłem pokrojoną w paski sałatę rzymską, pokrojone w połówki pomidory koktajlowe i zielone oliwki. Sałatę polałem wcześniej przygotowanym sosem z musztardą i miodem. Na sałacie ułożyłem gorące krążki sera camembert i grzanki z bagietki. Krążki sera udekorowałem świeżymi gałązkami oregano.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Proszę o przemyślane komentarze, komentarze niemerytoryczne, niezwiązane z treścią posta, wulgarne oraz obraźliwe będą kasowane

Blogging tips