czwartek, 8 października 2015

Eskalopki ze schabem i suszonymi śliwkami


Po długiej przerwie wreszcie znalazłem czas na coś pysznego. Od razu też dzielę się nowym pomysłem z sympatykami bloga - zapraszam na pyszne eskalopki ze schabem i suszonymi śliwkami, podane na łożu z sałaty. Danie jest, wbrew pozorom, proste w przygotowaniu, a przy tym smaczne i efektowne. Zapraszam do wypróbowania przepisu.
Do przygotowania dania użyłem:
  • 400 gram schabu,
  • 150 gram wędzonego boczku,
  • 80 gram suszonych śliwek,
  • 1 jajka,
  • 400 gram mieszanki sałat,
  • 250 gram pomidorów koktajlowych,
  • 5 łyżek musztardy francuskiej,
  • 5 łyżek miodu,
  • 5 łyżek oliwy,
  • cytryny,
  • szczypty suszonego majeranku,
  • soli,
  • czarnego świeżo mielonego pieprzu.
Przygotowanie dzisiejszego dania rozpocząłem od przygotowani mięsa. Umyty wcześniej schab oczyściłem z wszystkich błonek, a następnie pokroiłem na cztery kotlety o podobnej grubości. Każdy kotlet lekko rozbiłem, a następnie przyprawiłem mięso z obu stron solą i czarnym świeżo mielonym pieprzem. Istotnym jest, aby kotlety nie były zbyt mocno rozbite, gdyż zbyt duże uniemożliwią zamknięcie eskalopek - po rozbiciu kotlety nadal powinny mieć grubość około centymetra. Na patelni rozgrzałem 2 łyżki oliwy i smażyłem na niej kotlety ze schabu z obu stron, aż zrobiły się rumiane. Następnie zdjąłem kotlety z patelni i pozostawiłem do ostygnięcia.
Na suchej patelni podsmażyłem z obu stron cienkie plasterki wędzonego boczku - tak aby każdy plasterek stał się rumiany i chrupiący. Ważne, aby boczek zaczynać smażyć na niezbyt gorącej patelni, dzięki czemu wytopi się więcej tłuszczu, a po usmażeniu każdej partii wylewać pozostały na patelni tłuszcz. Podsmażony boczek układałem na ręczniki papierowe, aby odsączyć nadmiar tłuszczu, który wytopił się w czasie podsmażania boczku. Na każdy kotlet schabowy przypadać powinny dwa plasterki usmażonego boczku. Po odsączeniu boczku z nadmiaru tłuszczu również boczek pozostawiłem do wystygnięcia. Przygotowałem marynatę do mięsa mieszając 3 łyżki musztardy francuskiej, 3 łyżki miodu, łyżkę oliwy i pół łyżeczki suszonego oregano.
Wyjęte z lodówki płaty ciasta francuskiego pokroiłem na ćwiartki. Na środku czterech kawałków ciasta umieściłem po dwa plasterki boczku, a na nich kawałki schabu, które następnie posmarowałem z wierzchu marynatą musztardową. Na wierzch mięsa wysypałem pokrojone w plasterki suszone śliwki. Brzegi ciasta posmarowałem rozmąconym jajkiem, a następnie wszystkie kawałki mięsa przykryłem pozostałymi kawałkami ciasta francuskiego, dokładnie sklejając brzegi. Wszystkie eskalopki z wierzchu również posmarowałem rozmąconym jajkiem, a następnie piekłem je w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni z włączonym termoobiegiem przez 20 minut. Na talerze wyłożyłem sałatę i pokrojone w połówki pomidorki koktajlowe. Przygotowałem sos do sałaty mieszając 2 łyżki musztardy francuskiej, 2 łyżki miodu, 2 łyżki oliwy, sok z cytryny oraz niewielką ilość soli i czarnego świeżo zmielonego pieprzu, a następnie skropiłem nim sałatę. Na tak przygotowanej sałatce ułożyłem eskalopki.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Proszę o przemyślane komentarze, komentarze niemerytoryczne, niezwiązane z treścią posta, wulgarne oraz obraźliwe będą kasowane

Blogging tips