sobota, 11 kwietnia 2015

Faszerowane bakłażany


Dzisiaj ponownie zapraszam na grecką ucztę. Proponuję wybornego faszerowanego bakłażana z dodatkiem mielonej wołowiny przyprawionej cytryną, oregano i pomidorami, sera feta i sosu oliwkowego. Faszerowane warzywa są jednym ze sztandarowych dań kuchni greckiej, a przyrządzony według mojego przepisu bakłażan pozwoli na choćby krótkotrwałą podróż do słonecznej Hellady.
Do przygotowania dania użyłem:
  • 2 średnich bakłażanów,
  • 400 gram mielonego mięsa wołowego,
  • 250 gram sera feta,
  • 200 gram serka homogenizowanego naturalnego,
  • 2 szalotek,
  • 3 ząbków czosnku,
  • 1 cytryny,
  • 50 gram zielonych oliwek,
  • 1 puszki pomidorów,
  • 4 łyżeczek suszonego oregano,
  • oliwy,
  • soli,
  • białego mielonego pieprzu.
Przygotowanie dania rozpocząłem od przygotowania bakłażanów. Umyte bakłażany przeciąłem na połówki wzdłuż, a następnie ponacinałem ich miąższ w kratkę - uważając, aby nie przeciąć skóry. Tak przygotowane bakłażany delikatnie posoliłem i skropiłem niewielką ilością oliwy. Piekarnik rozgrzałem do 160 stopni i umieściłem w nim bakłażany na wyłożonej papierem do pieczenia blaszce na 35 minut. Po tym czasie wyjąłem bakłażany z piekarnika i przy użyciu łyżki wydrążyłem z jeszcze ciepłych warzyw miąższ, pozostawiając jedynie niewielką jego ilość tuż przy skórze i uważając aby nie uszkodzić delikatnej skóry.
Dwie szalotki i dwa ząbki czosnku bardzo drobno posiekałem. Na patelni rozgrzałem łyżkę oliwy i dodałem szalotki wraz z czosnkiem. Smażyłem przez około dwie minuty, aż warzywa zrobiły się lekko szkliste, po czym dodałem na patelnię mieloną wołowinę. Przyprawiłem czterema łyżeczkami suszonego oregano i smażyłem, aż mięso straci czerwony kolor. Po usmażeniu mięsa dodałem na patelnię zawartość puszki pomidorów, sok z połowy cytryny i skórkę otartą z cytryny. Przyprawiłem solą i białym mielonym pieprzem. Całość podgrzewałem dalej na małym ogniu, do czasu niemal całkowitego odparowania płynu, a kiedy mięso zrobiło się prawie suche wyłączyłem gaz, dodałem miąższ wydrążony z bakłażanów i całość dokładnie wymieszałem.
Ser feta pokroiłem na osiem plastrów. Do wydrążonych bakłażanów na spód dodałem po pokruszonym plasterku sera feta, a na niego nałożyłem obficie farsz z mięsa wołowego. Na wierzchu farszu nałożonego na każdą połówkę bakłażana ułożyłem po plasterku sera feta i całość ponownie umieściłem w w rozgrzanym do 160 stopni piekarniku na 10 minut. W międzyczasie przygotowałem sos oliwkowy. W tym celu drobno posiekałem 50 gram zielonych oliwek, dodałem do nich serek homogenizowany o smaku naturalnym, przeciśnięty przez praskę ząbek czosnku i sok z połowy cytryny. Całość dokładnie wymieszałem i odstawiłem na 5 minut do lodówki. Gorące bakłażany wyłożyłem delikatnie na talerze. Sos oliwkowy podałem obok w oddzielnych małych naczyniach.

1 komentarz :

Proszę o przemyślane komentarze, komentarze niemerytoryczne, niezwiązane z treścią posta, wulgarne oraz obraźliwe będą kasowane

Blogging tips