sobota, 4 kwietnia 2015

Filet z halibuta z frytkami z batata


Postnie nie znaczy, że nie może być smacznie i efektownie. Dzisiaj proponuję rewelacyjny sposób na pysznego halibuta z frytkami z batatów oraz sałatką. Danie urzeka nie tylko wspaniałym smakiem i estetyką, ale posiada niezaprzeczalne walory zdrowotne, typowe dla morskich ryb.
Do przygotowania dania użyłem:
  • 2 filetów z halibuta, 
  • 2 batatów,
  • sałaty rzymskiej,
  • 400 gram pomidorków cherry,
  • 1 cytryny,
  • 1 ząbka czosnku,
  • 2 liści laurowych,
  • 2 gałązek świeżego rozmarynu,
  • 2 łyżeczek suszonego cząbru,
  • soli,
  • czarnego świeżo mielonego pieprzu,
  • oliwy.
Przygotowanie dania zacząłem od przygotowania frytek z batatów, które potrzebują najwięcej czasu, aby się upiec. Dwa bataty umyłem i obrałem ze skórki, a następnie pokroiłem je w długie, dość grube (o grubości około 1 centymetra) frytki. Blachę wyłożyłem papierem do pieczenia i ułożyłem na niej pokrojone bataty. Przyprawiłem je solą i świeżo mielonym czarnym pieprzem. Dodałem do nich dwie łyżeczki suszonego cząbru i delikatnie skropiłem je oliwą, a następnie wymieszałem, aby wszystkie kawałki pokryły się oliwą i przyprawami. Tak przygotowane frytki włożyłem do piekarnika rozgrzanego do 160 stopni na 30 minut.
Filety z halibuta ułożyłem na lekko natłuszczonej blasze do pieczenia. Skropiłem je sokiem z połowy cytryny i przyprawiłem czarnym świeżo mielonym pieprzem. Ząbek czosnku posiekałem w cienkie plastry i ułożyłem po kilka plastrów na każdym filecie. Liście laurowe połamałem na mniejsze części i również ułożyłem na rybie, podobnie jak gałązki świeżego rozmarynu. Istotnym jest, aby nie solić ryby przed pieczeniem, dzięki czemu nie będzie ona przesuszona - rybę należy posolić dopiero po wyjęciu z piekarnika. Tak przygotowaną rybę piekłem w temperaturze 160 stopni przez 10 minut.
Doskonałym dodatkiem do ryby z frytkami jest prosta sałatka z pomidorów i sałaty rzymskiej. Sałatę pokroiłem na mniejsze kawałki, a pomidorki w połówki. Całość umieściłem w miseczce. 2 Łyżki oliwy zmieszałem z sokiem z połowy cytryny i dodałem do sałatki. Przyprawiłem solą i świeżo mielonym czarnym pieprzem.
Na talerze wyłożyłem upieczone filety z halibuta oraz po kilka frytek z batatów, a następnie całość delikatnie posoliłem. Podałem z przygotowaną wcześniej sałatką, dekorując potrawę plasterkiem cytryny.

1 komentarz :

Proszę o przemyślane komentarze, komentarze niemerytoryczne, niezwiązane z treścią posta, wulgarne oraz obraźliwe będą kasowane

Blogging tips