wtorek, 10 listopada 2015

Spaghetti z suszonymi pomidorami


Dzisiaj bardzo ekspresowo. Cały dzień byłem zajęty, a dużo do zrobienia jeszcze przede mną. A jeść coś trzeba. Więc od czego jest głowa, jak nie od myślenia. Wymyśliła mi dzisiaj pyszne, proste spaghetti z suszonymi pomidorami, które można przygotować w nie więcej niż 15 minut. Muszę przyznać, że wyszło bardzo smacznie.
Do przygotowania dania użyłem:

  • 250 gram pełnoziarnistego makaronu spaghetti,
  • 100 gram suszonych pomidorów w oliwie,
  • 100 gram włoskiego salami,
  • 3 ząbków czosnku,
  • 25 listków świeżej bazylii,
  • 5 łyżek oliwy,
  • parmezanu,
  • soli,
  • czarnego świeżo zmielonego pieprzu.
Przygotowanie dania rozpocząłem od wstawienia osolonej wody do ugotowania makaronu. Następnie salami pokroiłem w cienkie plasterki (można też kupić salami w plasterkach - grunt, aby było dobrej jakości), a plasterki na dość grube paski (o grubości około centymetra). W podobne paski pokroiłem wyciągnięte z oliwy suszone pomidory. Na zimną patelnię dodałem 3 przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku, pokrojone salami i suszone pomidory. Całość zalałem 5 łyżkami oliwy. Można użyć do przygotowania sosu oliwy, w której znajdowały się pomidory, albo też zwyczajnej oliwy z oliwek.
Makaron wrzuciłem do wrzącej wody i gotowałem według przepisu na opakowaniu, tak aby ugotowany był al'dente. Na trzy minuty przed zakończeniem gotowania makaronu zacząłem smażyć suszone pomidory, czosnek i salami na dość dużym ogniu. Po ugotowaniu makaronu odcedziłem go i dodałem na patelnię, gdzie znajdował się sos. 25 dużych listków świeżej bazylii dość grubo posiekałem i również dodałem do sosu. Wyłączyłem gaz pod patelnią i całość dokładnie wymieszałem. Po nałożeniu na talerze udekorowałem wyciętymi przy pomocy obieraczki do warzyw płatkami parmezanu i listkami świeżej bazylii. Posypałem czarnym świeżo zmielonym pieprzem. Danie gotowe!

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Proszę o przemyślane komentarze, komentarze niemerytoryczne, niezwiązane z treścią posta, wulgarne oraz obraźliwe będą kasowane

Blogging tips