sobota, 28 listopada 2015

Egipska shoarma drobiowa


Dzisiaj zapraszam na klasyczne danie kuchni arabskiej - shoarmę drobiową. Mięso z kurczaka użyte do tego przepisu można zastąpić jagnięciną, wołowiną lub indykiem. Mięso podałem z sosem paprykowym i sosem czosnkowym oraz frytkami i sałatką z białej kapusty. Wyszło pysznie.
Do przygotowania dania użyłem:
  • 500 gram mięsa z piersi kurczaka,
  • 4 goździków,
  • 4 ziarenek ziela angielskiego,
  • 1 łyżeczki suszonych ziaren kolendry,
  • 2 łyżeczek kminu rzymskiego,
  • 1/2 łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej,
  • 1 łyżeczki pieprzu ziołowego,
  • 1 łyżeczki mielonej papryki słodkiej,
  • 1 łyżeczki kurkumy,
  • 1/2 łyżeczki mielonej papryki ostrej,
  • 7 łyżek oliwy,
  • 6 łyżek majonezu,
  • 5 łyżek jogurtu greckiego,
  • 4 łyżeczek soku z cytryny,
  • 6 ząbków czosnku,
  • 2 czerwonych papryk,
  • 1 bakłażana,
  • 3 łyżek koncentratu pomidorowego,
  • 2 cebul,
  • 2 łyżek octu winnego białego,
  • 500 gram białej kapusty,
  • 1 marchewki,
  • 1 łyżeczki cukru,
  • soli,
  • czarnego świeżo zmielonego pieprzu,
  • 500 gram frytek.
Przygotowanie dania rozpocząłem od przygotowania sosów oraz sałatki, które potrzebują nieco czasu, aby nabrać należytego smaku. Bakłażana, 2 czerwone papryki, 1 cebulę i 3 ząbki czosnku wraz z łupinkami umieściłem w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni i piekłem przez 30 minut. Po tym czasie warzywa wyłożyłem do miski i przykryłem pozostawiając na 10 minut. Następnie papryki pozbawiłem gniazd nasiennych i obrałem ze skórek, cebulę i czosnek pozbawiłem łupinek, a miąższ bakłażana wydrążyłem przy pomocy łyżki.
Wszystkie upieczone warzywa umieściłem w blenderze. Dodałem do nich 3 łyżki koncentratu pomidorowego, 3 łyżki oliwy i 2 łyżki białego octu winnego. Łyżeczkę kminu rzymskiego roztarłem w moździerzu do uzyskania drobnego proszku i również dodałem do warzyw. Przyprawiłem solą i świeżo mielonym czarnym pieprzem, a następnie całość zmiksowałem na gładką masę, którą przełożyłem do miseczki i włożyłem do lodówki. W drugiej miseczce wymieszałem 3 przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku, 2 łyżki majonezu, 1 łyżeczkę soku z cytryny oraz 5 łyżek jogurtu greckiego. Powstały sos doprawiłem solą i świeżo zmielonym czarnym pieprzem i również umieściłem w lodówce.
Kapustę po pozbawieniu jej twardego trzonu, obraną marchewkę oraz 1 średnią cebulę pozbawioną łupinek starłem na tarce o najmniejszych oczkach i umieściłem w jednej misce. Dodałem 4 łyżki majonezu i 3 łyżeczki soku z cytryny. Przyprawiłem łyżeczką cukru, solą i świeżo zmielonym czarnym pieprzem. Całość bardzo dokładnie wymieszałem i również umieściłem w lodówce. Zarówno sosy, jak i sałatka powinny przebywać w lodówce przez co najmniej godzinę, dzięki czemu smaki ulegną należytemu połączeniu.
Do moździerza wrzuciłem 4 goździki, 4 ziarenka ziela angielskiego, 1 łyżeczkę suszonych ziaren kolendry, 1 łyżeczkę kminu rzymskiego, 1/2 łyżeczki mielonej gałki muszkatołowej, 1 łyżeczkę pieprzu ziołowego, 1 łyżeczkę mielonej papryki słodkiej, 1 łyżeczkę kurkumy i 1/2 łyżeczki mielonej papryki ostrej. Wszystkie przyprawy rozcierałem do uzyskania jednolitego proszku. Kurczaka pokroiłem w jak najcieńsze plastry, a następnie w paski i wymieszałem z przyprawami oraz z 2 łyżkami oliwy. Przyprawione mięso odstawiłem do lodówki na godzinę. Po tym czasie na patelni rozgrzałem 2 łyżki oliwy i smażyłem mięso przez 5 minut na maksymalnym ogniu, często mieszając. Przygotowałem frytki. Na talerze wyłożyłem frytki, mięso i odrobinę surówki. Mięso delikatnie polałem sosami.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Proszę o przemyślane komentarze, komentarze niemerytoryczne, niezwiązane z treścią posta, wulgarne oraz obraźliwe będą kasowane

Blogging tips