poniedziałek, 7 grudnia 2015

Ciabatta z jajkiem i szynką parmeńską na sałacie


Dzisiaj proponuję szybką przystawkę. Chrupiącą ciabattę z masłem czosnkowo - ziołowym, szynką parmeńską, jajkiem i serem mozzarella, podaną na sałacie z pomidorkami koktajlowymi. Przygotowanie dani zajęło mi pół godziny, a danie jest naprawdę pyszne.
Do przygotowania dania użyłem:
  • 4 bułek typu ciabatta,
  • 4 plasterki szynki parmeńskiej,
  • 4 jajek,
  • 100 gram masła,
  • 3 ząbków czosnku,
  • 1 łyżeczki suszonego cząbru,
  • 500 gram pomidorów koktajlowych,
  • 200 gram miksu sałat,
  • 1 łyżeczki musztardy,
  • 1 łyżeczki miodu,
  • 3 łyżek oliwy,
  • 1 łyżki białego octu winnego,
  • soli,
  • czarnego świeżo zmielonego pieprzu.
Przygotowanie dania rozpocząłem od przygotowania masła czosnkowego. W tym celu obrałem z łupinek trzy ząbki czosnku, które wrzuciłem do moździerza. Dodałem do nich szczyptę soli, czarnego świeżo zmielonego pieprzu oraz jedną łyżeczkę suszonego cząbru. Całość utarłem na w miarę jednolitą masę miażdżąc ząbki czosnku. Następnie dodałem do moździerza 100 gram masła i całość wymieszałem na gładką masę. Tak przygotowane masło czosnkowe powinno zapewnić przyjemny czosnkowy posmak bułek, w przypadku chęci uzyskania mniej czosnkowego aromatu można użyć mniej czosnku.
 Ciabattom obciąłem góry, a następnie dolne części pozbawiłem miąższu. Wydrążone ciabatty obficie posmarowałem masłem czosnkowym. Następnie na każdej wydrążonej bułce położyłem plasterek szynki parmeńskiej, tak aby szynka dokładnie wypełniała zagłębienia w wydrążonych bułkach. Następnie do każdej bułki wbiłem jedno jajko. Ser mozzarella starłem na tarce o grubych oczkach i ułożyłem równomiernie na każdej z bułek, które wcześniej ułożyłem na wyłożonej papierem blasze do pieczenia.
Tak przygotowane bułki umieściłem w piekarniku rozgrzanym do temperatury 180 stopni z włączonym termoobiegiem. Po 10 minutach pieczenia bułki przykryłem odciętymi wcześniej górnymi częściami i ponownie umieściłem w piekarniku na kolejne 10 minut. Na talerzach rozłożyłem sałaty z miksu sałat. Pomidory koktajlowe pokroiłem na połówki i ułożyłem na talerzach z sałatą. Szczyptę soli, niewielką ilość czarnego świeżo zmielonego pieprzu, łyżeczkę musztardy, łyżeczkę miodu, łyżkę octu winnego i trzy łyżki oliwy dokładnie wymieszałem. Sałatę skropiłem tak przygotowanym sosem. Upieczone ciabatty ułożyłem na sałacie.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Proszę o przemyślane komentarze, komentarze niemerytoryczne, niezwiązane z treścią posta, wulgarne oraz obraźliwe będą kasowane

Blogging tips