poniedziałek, 4 stycznia 2016

Amerykańskie pancakes


Dzisiaj pomysł na śniadanie. Przyznaję nie jest to danie zbyt zdrowe, dlatego nie można jeść go codziennie, ale od czasu do czasu można pozwolić sobie na odrobinę szaleństwa i przygotować miękkie, puszyste i przepyszne amerykańskie naleśniki pancakes z dodatkiem syropu klonowego, za którymi Amerykanie wprost przepadają. Ja zresztą osobiście też.
Do przygotowania dania użyłem:
  • 300 gram mąki tortowej (typ 450),
  • 60 gram cukru pudru,
  • 1 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 1 łyżeczki sody oczyszczonej,
  • oleju słonecznikowego,
  • 300 gram maślanki,
  • szczypty soli,
  • 50 gram masła, 
  • syropu klonowego.
Przygotowanie dania rozpocząłem od przygotowania ciasta. W tym celu do miski przesiałem 300 gram mąki tortowej (typ 450) i dodałem do niej 60 gram cukru pudru, łyżeczkę proszku do pieczenia, łyżeczkę sody oczyszczonej i szczyptę soli. Do miski dodałem również 300 gram maślanki i 100 ml oleju słonecznikowego. Użyłem oleju słonecznikowego, gdyż ma on bardzo neutralny smak, użycie oleju rzepakowego lub oliwy zbyt zdominowałoby smak placuszków. Wszystkie składniki w miseczce dokładnie wymieszałem przy użyciu trzepaczki, tak aby nie pozostały żadne grudki z mąki. Konsystencja ciasta powinna przypominać gęstą śmietanę.
Ciasto pozostawiłem na około 10 minut, aby odpoczęło. Po tym czasie na patelni rozgrzałem bardzo niewielką ilość oleju słonecznikowego, tak aby patelnia była jedynie delikatnie nim pokryta. Na rozgrzany olej nakładałem ciasto. Na każdy placuszek używałem dwóch łyżek stołowy ciasta. Ciasto samo powinna uformować się w odpowiedniej wielkości i grubości placuszki. Delikatnie poruszałem też patelnią, aby placuszki nie przywarły. Smażyłem na małym ogniu, aby spód placuszków nie przypalił się, a jednocześnie, aby nie były one surowe w środku.
Kiedy spód placuszków stał się już wyraźnie rumiany przewróciłem je na drugą stronę i również smażyłem do zrumienienia. Usmażone placuszki odkładałem na talerz. Na pierwszy placuszek położyłem niewielką ilość masła, a na nim kolejne placuszki, przekładając je masłem. Z przygotowanej ilości cista powinno udać się usmażyć około 10 placuszków. Ułożone w piramidę placuszki polałem delikatnie syropem klonowym, który podałem również obok, aby każdy mógł polać sobie swoje placki. Pancakes można podać również z konfiturami lub po prostu posypane cukrem pudrem, jednak moim zdaniem zdecydowanie najlepsze są z syropem klonowym, który ma fenomenalny smak i aromat.

1 komentarz :

Proszę o przemyślane komentarze, komentarze niemerytoryczne, niezwiązane z treścią posta, wulgarne oraz obraźliwe będą kasowane

Blogging tips