poniedziałek, 25 stycznia 2016

Karmelizowane gruszki z czekoladą


Dzisiaj zapraszam na nad wyraz prosty, ale rewelacyjnie smaczny deser. Coś dla wielbicieli czekolady. Przygotowanie go zajmuje nie więcej niż dwadzieścia minut, a naprawdę można się nim zachwycić. Również potrzebne do jego przygotowania składniki można znaleźć w każdej kuchni.
Do przygotowania dania użyłem:
  • 2 dużych gruszek,
  • 50 gram masła,
  • 6 łyżek cukru trzcinowego,
  • 50 gram mlecznej czekolady,
  • 4 goździków.
Gruszki obrałem ze skórek i przekroiłem na połówki wzdłuż. Za pomocą łyżeczki wydrążyłem gniazda nasienne, a także obciąłem szypułki. Na patelni na małym ogniu rozpuściłem 50 gram masła. Dodałem do niego 6 łyżeczek cukru trzcinowego i 4 goździki. Podgrzewałem na małym ogniu, aby cukier rozpuścił się w maśle, a następnie dodałem połówki gruszek. Smażyłem z obu stron po około 7 minut na bardzo małym ogniu, dość często mieszając. Miąższ gruszki powinien zrobić się miękki, ale nie może się rozpadać. W kuchence mikrofalowej roztopiłem 50 gram mlecznej czekolady. Gruszki wyłożyłem na talerze, polałem obficie znajdującym się na patelni masłem i rozpuszczoną czekoladą.
 

2 komentarze :

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Gruszka w połączeniu z czekoladą daje zawsze niesamowity kulinarny efekt. Ja jeszcze bym spojrzała na doskonałe przepisy z https://wkuchnizwedlem.wedel.pl gdzie zawsze znajdziemy bardzo pomysłowe wykorzystanie czekolady w deserach. Oczywiście należy za każdym razem wykorzystywać tylko wysokiej jakości czekoladę, gdyż od niej bardzo dużo zależy.

    OdpowiedzUsuń

Proszę o przemyślane komentarze, komentarze niemerytoryczne, niezwiązane z treścią posta, wulgarne oraz obraźliwe będą kasowane

Blogging tips