sobota, 23 stycznia 2016

Placki ziemniaczane z sosem pieczarkowym


Dzisiaj zapraszam na danie proste, pożywne, tanie, łatwe w przygotowaniu i smaczne. Myślę, że każdy wspomina dziecięce lata i pyszne placki ziemniaczane. Ja dzisiaj przygotowałem swoją wersję tego klasycznego przysmaku - podaną z kremowym sosem pieczarkowo - śmietanowym. Tak przygotowane placki doskonale nadają się na codzienny obiad.
Do przygotowania dania użyłem:
  • 1 kg ziemniaków, 
  • 2 jajek,
  • 2 łyżek mąki ziemniaczanej,
  • 300 gram pieczarek,
  • 200 ml słodkiej śmietany 30%,
  • 2 cebul,
  • 2 ząbków czosnku,
  • pęczka natki pietruszki,
  • 1 łyżeczki suszonego tymianku,
  • 1 łyżeczki suszonego rozmarynu,
  • soli,
  • czarnego świeżo mielonego pieprzu,
  • oleju do smażenia.
Przygotowanie dania rozpocząłem od przygotowania sosu pieczarkowego. Cebulę pokroiłem w cienkie piórka. Na 1 łyżce rozgrzanego oleju wrzuciłem pokrojoną cebulę oraz dwa przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku. Dodałem szczyptę soli, odrobinę świeżo zmielonego czarnego pieprzu, łyżeczkę suszonego rozmarynu i łyżeczkę suszonego tymianku. Podsmażałem, aż cebula zrobiła się lekko szklista, wówczas dodałem pokrojone w trzymilimetrowe plasterki pieczarki. Smażyłem, od czasu do czasu mieszając, aż woda, którą puściły pieczarki w całości odparowała. Po odparowaniu wody dodałem do pieczarek 200 ml śmietany 30% i całość podgrzewałem na wolnym ogniu, aż połowa płynu odparowała. Wówczas dodałem pół pęczka drobno posiekanego pęczka natki pietruszki oraz doprawiłem całość solą i czarnym świeżo zmielonym pieprzem.
Obrane ziemniaki starłem na tarce o średnich oczkach i odcisnąłem z nich wydzieloną wodę. Na tej samej tarce starłem jedną cebulę i dodałem do ziemniaków. Dodałem do nich również dwa jajka, dwie łyżki mąki ziemniaczanej, szczyptę soli i odrobinę czarnego świeżo zmielonego pieprzu. Na patelni rozgrzałem 4 łyżki oleju, na rozgrzany olej łyżką nakładałem masę ziemniaczaną i upłaszczyłem ją, aby uzyskać pożądany kształt placków. Smażyłem placki z obu stron na rumiany kolor. Usmażone placki wyłożyłem na talerze i polałem sosem pieczarkowym. Udekorowałem listkami natki pietruszki.

1 komentarz :

Proszę o przemyślane komentarze, komentarze niemerytoryczne, niezwiązane z treścią posta, wulgarne oraz obraźliwe będą kasowane

Blogging tips