sobota, 27 lutego 2016

Pide z wołowiną i wiosenną salsą


Dzisiaj ponownie kuchnia turecka. Pyszna aromatycznie doprawiona wołowina zapieczona w cieście drożdżowym, podana z chrupiącą świeżą salsą. Tego trzeba spróbować. Ale żeby spróbować wcale nie trzeba jechać do Turcji, wystarczy trzymać się mojego prostego przepisu na przygotowanie tego pysznego dania.
Do przygotowania dania użyłem:
  • 400 mielonej wołowiny,
  • 400 gram mąki pszennej (typ 450),
  • 4 łyżek oliwy,
  • 25 gram świeżych drożdży,
  • 2 pomidorów,
  • 1/2 zielonej papryki,
  • 1/2 czerwonej papryki,
  • 2 czerwonych cebul,
  • 2 ząbków czosnku,
  • 1 długiego ogórka,
  • 1 łyżeczki czarnuszki,
  • 1 łyżeczki suszonej cebuli,
  • 2 łyżeczek kminu rzymskiego,
  • 1 łyżeczki kminku,
  • 1 łyżeczki suszonego cząbru,
  • 1 cytryny,
  • pęczka natki świeżej kolendry,
  • 1 łyżeczki cukru,
  • soli,
  • czarnego świeżo zmielonego pieprzu.
Przygotowanie dania rozpocząłem od wyrobienia ciasta. Do miski przesiałem 400 gram mąki pszennej (typ 450) i dodałem do niej łyżeczkę soli i dwie łyżki oliwy. W kubku przygotowałem rozczyn - do 250 ml letniej wody dodałem 25 gram świeżych drożdży, łyżkę mąki i łyżeczkę cukru. Wymieszałem i pozostawiłem rozczyn w ciepłym miejscu na 10 minut, a następnie dodałem go do mąki. Całość wyrobiłem na gładkie elastyczne ciasto. Pod koniec wyrabiania dodałem łyżeczkę czarnuszki i łyżeczkę suszonej cebuli. Wyrobione ciasto pozostawiłem w ciepłym miejscu do podwojenia jego objętości, co zajęło około godziny.
W międzyczasie przygotowałem mięso. Do blendera włożyłem obraną z łupinek czerwoną cebulę, dwa ząbki czosnku, pół czerwonej papryki, pół zielonej papryki, pół pęczka natki świeżej kolendry i sok z połowy cytryny. Całość zmiksowałem dość dokładnie, jednak tak, aby nie powstała papka, lecz kawałki warzyw były dobrze widoczne. Tak przygotowane warzywa dodałem do zmielonego mięsa wołowego. Na patelni lekko uprażyłem dwie łyżeczki kminu nasion kminu rzymskiego i jedną łyżeczkę nasion kminku. Następnie roztarłem je w moździerzu wraz z łyżeczką suszonego cząbru, szczyptą soli i odrobiną czarnego świeżo zmielonego pieprzu. Przyprawy również dodałem do mięsa. Całość dokładnie wymieszałem.
Wyrośnięte ciasto wyrabiałem jeszcze przez chwilę, a następnie podzieliłem je na dwie części. Każdą część przy użyciu rąk rozciągnąłem na lekko natłuszczonym pergaminie na owalny dość cienki placek. Na każdy placek wyłożyłem wcześniej przygotowane mięso, pozostawiając wolne miejsce po bokach. Następnie zawinąłem placek tak, aby powstał kształt łódki widoczny na zdjęciu. Piekarnik rozgrzałem do temperatury 200 stopni z włączonym ogrzewaniem góra - dół i na środkowym poziomie umieściłem placki. Piekłem przez 30 minut.
Czerwoną cebulę pokroiłem w drobną kostkę. Ogórka przekroiłem wzdłuż na cztery części, a następnie pozbawiłem go gniazd nasiennych. Miąższ ogórka wraz ze skórką pokroiłem w drobną kostkę. Dwa pomidory pokroiłem w cząstki, wyciąłem z nich gniazda nasienne i również pokroiłem w drobną kostkę. Do pokrojonych warzyw dodałem 2 łyżki oliwy, pół pęczka posiekanej natki kolendry i sok z połowy cytryny. Całość dokładnie wymieszałem. Gotowe placki wyłożyłem na talerze. Na wierzch mięsa wyłożyłem sporą ilość warzywnej salsy. Danie można podać z gęstym jogurtem lub sosem czosnkowym na bazie jogurtu.

1 komentarz :

Proszę o przemyślane komentarze, komentarze niemerytoryczne, niezwiązane z treścią posta, wulgarne oraz obraźliwe będą kasowane

Blogging tips