sobota, 18 stycznia 2014

Sałatka z krewetkami i pomarańczą

Naszła mnie dzisiaj ochota na przygotowanie sałatki, która byłaby prosta do zrobienia, a jednocześnie niecodzienna w smaku. Jak pomyślałem, tak zrobiłem. Zapraszam do spróbowania prostej, zdrowej i smacznej sałatki w klimacie śródziemnomorskiej Hiszpanii z krewetkami, pomarańczą i orzechami brazylijskimi.
Do przygotowania dania użyłem:
  • 100 gram sałaty roszponki,
  • 1 dużej pomarańczy,
  • 1 ząbku czosnku,
  • 200 gram krewetek koktajlowych,
  • 50 gram orzechów brazylijskich,
  • 1/2 czerwonej papryczki chili,
  • oliwy,
  • czarnego świeżo mielonego pieprzu,
  • świeżego tymianku,
  • 1 łyżeczki miodu,
  • 1 łyżki białego octu winnego.

Przygotowanie sałatki rozpocząłem od przygotowania pomarańczy. Dużą pomarańczę dokładnie umyłem, a następnie wyparzyłem, aby pozbawić ją pozostałości pestycydów. Następnie starłem z pomarańczy wierzchnią warstwę jej skórki i odłożyłem na bok na talerzyku. Pozbawioną wierzchniej warstwy skórki pomarańczę wyfiletowałem. W tym celu odkroiłem jej górną i dolną część, a następnie przy pomocy noża odkroiłem dokładnie skórę - wraz z wewnętrzną białą skórką. Z pozostałości miąższu, który został na skórce wycisnąłem sok do szklanki. Następnie wykroiłem z pomarańczy miąższ znajdujący się pomiędzy białymi błonami i odłożyłem. Z pozostałej części wycisnąłem sok do szklanki.
Do miski dodałem dokładnie umytą i osuszoną sałatę roszponkę. Na niej ułożyłem wycięte wcześnie filety z pomarańczy. Orzechy brazylijskie pokroiłem na mniejsze części - niezbyt drobno. Do szklanki z wcześniej wyciśniętym sokiem pomarańczowym dodałem 2 łyżki oliwy z oliwek z pierwszego tłoczenia, 1 łyżkę białego octu balsamicznego, 1 łyżeczkę miodu, niewielką ilość świeżo zmielonego pieprzu oraz kilka posiekanych drobno gałązek tymianku. Całość bardzo dokładnie rozmieszałem, aż do połączenia się oliwy z sokiem pomarańczowym i pozostałymi składnikami oraz całkowitego rozpuszczenia się dodanego miodu. Tak przygotowany sos odstawiłem do lodówki.
Pół niewielkiej papryczki chili pozbawiłem pestek, a następnie pokroiłem po lekkim skosem, tak aby uzyskać dość duże krążki. Ząbek czosnku posiekałem dość drobno. Na największym palniku rozgrzałem patelnię z dwoma łyżkami oliwy. Kiedy oliwa była już mocno rozgrzana dodałem pokrojoną papryczkę chili i posiekany czosnek. Całość smażyłem na dużym ogniu przez około minutę. Po tym czasie dodałem na patelnię krewetki koktajlowe. Całość smażyłem na największym ogniu przez około 2,5 minuty, od czasu do czasu mieszając. Po tym czasie krewetki za pomocą łyżki cedzakowej przełożyłem na sałatę z pomarańczami. Całość przygotowałem przygotowanym wcześniej sosem, posypałem orzechami brazylijskimi oraz udekorowałem na wierzchu startą skórką z pomarańczy. Doskonała z grzankami z masłem czosnkowym.

4 komentarze :

  1. Wyborna sałatka

    OdpowiedzUsuń
  2. ...nie uważasz, że opisy takie jak instrukcja obierania pomarańczy czy innym cytrusów jak w poprzednich przepisach są zbędne i lekko niepoważne?

    OdpowiedzUsuń
  3. nie, wręcz przeciwnie - uważam, że jeżeli ktoś nie ma o tym pojęcia (a nie jest to blog dla kucharzy), to warto wytłumaczyć. skoro pascal i okrasa mogą to pokazywać na filmie (podobnie jak sposób krojenia cebuli), to mnie też nikt nie zabroni. a nie sądzisz, że lekko niepoważne i całkowicie zbędne jest hejtowanie z loginem anonimowym?

    OdpowiedzUsuń
  4. no faktycznie-osoba, która w tak wspaniały sposób potrafi obrać, ale również zaprezentować sposób obierania owoców czy warzyw może się porównywać do wybitnych mistrzów kulinarnych.... ale jeśli sam potrzebowałeś aż tak dokładnych instrukcji-postaram się to uszanować.
    I nie o "hejtowanie" tu chodzi bo uważam, że przepisy, które zamieszczasz są naprawdę dobre i nie jeden wypróbowałem, lecz o klarowność w opisach bo niekiedy lepiej napisać mniej niż za dużo.

    OdpowiedzUsuń

Proszę o przemyślane komentarze, komentarze niemerytoryczne, niezwiązane z treścią posta, wulgarne oraz obraźliwe będą kasowane

Blogging tips