wtorek, 16 września 2014

Ślimaki z ciasta francuskiego z solonym karmelem i orzechami


Dzisiaj przepis na chyba najprostsze ciastka, jakie kiedykolwiek zrobiłem. Zajęło mi to pół godziny, a naprawdę smakują i wyglądają rewelacyjnie. Ciastka przygotowałem jedynie z kilku składników, opierając się na połączeniu karmelu, soli i słonych orzeszków. 
Do przygotowania ciastek potrzebowałem:
  • opakowania ciasta francuskiego,
  • 450 gram masy krówkowej (kajmaku),
  • 50 gram solonych orzeszków arachidowych,
  • 50 gram solonych obranych pistacji,
  • szczypty soli morskiej.
Na blacie rozwinąłem płat ciasta francuskiego, a następnie przy pomocy łyżki równomiernie rozsmarowałem na nim całą przygotowaną masę krówkową (kajmak), pozostawiając nieposmarowane pasy o szerokości około dwóch centymetrów z każdej strony. Masę krówkową równomiernie posypałem szczyptą soli morskiej. Orzechy arachidowe i obrane pistacje przy pomocy blendera zmieliłem na mniejsze kawałki (przez około 15 sekund),  niezbyt drobno - tak, aby kawałki orzechów i pistacji były wyraźnie widoczne. Następnie całość pistacji i orzechów rozsypałem na rozsmarowanej na cieście masie krówkowej, starając się rozłożyć je jak najbardziej równomiernie po całej powierzchni.
Dłuższy bok ciasta z jednej strony założyłem na karmel, a następnie delikatnie i równomiernie zwinąłem ciasto w rulon. Następnie przy użyciu bardzo ostrego noża pokroiłem ciasto wraz z nadzieniem w dwucentymetrowe plastry, które układałem na blasze wyłożonej pergamienem. Ważne, aby nie układać ciastek zbyt blisko siebie, gdyż ciasto francuskie po wpływem temperatury dość mocno wyrasta. Nadzienie, które wydostało się z ciastek przy krojeniu umieściłem ponownie wewnątrz ślimaków za pomocą łyżeczki. Piekarnik rozgrzałem do 180 stopni z włączonym termoobiegiem i w gorącym piekarniku umieściłem ciastka. Piekłem przez 15 minut, przy czym bardzo istotnym jest, aby nie otwierać w trakcie pieczenia piekarnika, gdyż powoduje do spadek temperatury i może spowodować niewyrośnięcie ciastek. Po tym czasie ciastka wyjąłem z piekarnika i podałem po wystudzeniu. 

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Proszę o przemyślane komentarze, komentarze niemerytoryczne, niezwiązane z treścią posta, wulgarne oraz obraźliwe będą kasowane

Blogging tips