niedziela, 9 listopada 2014

Frittata z cukinią i pomidorami

Dzisiaj ciąg dalszy prostych dań. Z kilku podstawowych składników przyrządziłem szybkie i proste, a przy tym naprawdę efektowne i bardzo smaczne danie - frittatę. Danie polecam w szczególności na dobry początek dnia, jako świetną i ciekawą alternatywę dla jajecznicy, czy jajka sadzonego. 
Do przygotowania frittaty użyłem:
  • 6 jajek,
  • 1 małej cukinii,
  • 250 gram pomidorków cherry,
  • 20 listków świeżej bazylii,
  • 1 ząbka czosnku,
  • 30 gram parmezanu,
  • soli,
  • świeżo zmielonego czarnego pieprzu,
  • odrobiny masła,
  • kremu balsamicznego.
Jajka wybiłem do miseczki, przyprawiłem je szczyptą soli i świeżo mielonym czarnym pieprzem, a następnie roztrzepałem na jednolitą masę. Formę do tarty wysmarowałem masłem, a następnie wlałem do niej roztrzepane jajka. Cukinię starłem na średnich oczkach tarki i dodałem ją do jajek, dokładnie mieszając całość.Pomidorki cherry pokroiłem na połówki i ułożyłem je przekrojoną stroną do góry na masie jajecznej. Listki świeżej bazylii dość grubo posiekałem i posypałem nimi całe danie. W razie braku świeżej bazylii można oczywiście zastąpić ją suszoną - około 1 łyżeczką.
Piekarnik nagrzałem do 140 stopni z włączonym termoobiegiem i umieściłem w nim danie na 20 minut. Po tym czasie wyjąłem danie z piekarnika i posypałem je obficie startym na najdrobniejszych oczkach tarki parmezanem. Następnie ponownie umieściłem danie w piekarniku na około 3 minuty - do czasu rozpuszczenia się sera. Po nałożeniu na talerze udekorowałem frittatę świeżymi listkami bazylii oraz kremem balsamicznym. Podałem z ciemnym pieczywem.


Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Proszę o przemyślane komentarze, komentarze niemerytoryczne, niezwiązane z treścią posta, wulgarne oraz obraźliwe będą kasowane

Blogging tips