poniedziałek, 14 grudnia 2015

Barszcz ukraiński


Dzisiaj zapraszam na naprawdę rewelacyjną, łatwą w przygotowaniu, pyszną i pożywną zupę - barszcz ukraiński. Jego podstawą są dobrze wszystkim znane warzywa - buraki, kapusta, marchew i ziemniaki, co skutkuje bardzo przystępną ceną przygotowania dania, które w dodatku nie wymaga wiele pracy i jest bardzo proste. Doskonale sprawdzi się w chłodniejsze dni, gdyż jest nie tylko bardzo bogaty w witaminy, ale też świetnie rozgrzewa.
Do przygotowania zupy użyłem:

  • 500 gram żeberek wieprzowych,
  • 3 średnich buraków,
  • 1/2 główki białej kapusty,
  • 3 marchewek,
  • 1 dużej cebuli,
  • 8 ziemniaków,
  • 1 puszki białej fasoli.
  • 3 ząbków czosnku,
  • 3 łyżek koncentratu pomidorowego,
  • 4 liści laurowych,
  • 10 ziaren ziela angielskiego,
  • 1 łyżeczki suszonego majeranku,
  • 1 łyżeczki suszonego lubczyku,
  • 2 łyżek oliwy,
  • pęczka natki pietruszki,
  • soli,
  • czarnego świeżo zmielonego pieprzu.
Barszcz ukraiński to kuchnia bardzo prosta. Ja przygotowałem go na żeberkach wieprzowych, lecz równie dobrze można przygotować go na wywarze drobiowym lub wołowym, a nawet warzywnym. Żeberka pokroiłem w mniejsze części (po jednym żeberku na część) i zalałem 2 litrami zimnej wody. Dodałem 10 ziarenek ziela angielskiego, 4 liście laurowe, łyżeczkę suszonego majeranku i łyżeczkę suszonego lubczyku. całość zagotowałem na dużym ogniu. Następnie zmniejszyłem ogień, oraz za pomocą łyżki zdjąłem osad z mięsa, który zebrał się na powierzchni wody.
Marchewki obrałem i starłem na tarce o najgrubszych oczkach. Podobnie buraki i cebulę. Na patelni rozgrzałem 2 łyżki oliwy. Do gorącej oliwy dodałem 3 łyżki koncentratu pomidorowego. Po minucie dodałem startą cebulę, a po kolejnej minucie marchew. Smażyłem przez 3 minuty po czym dodałem starte buraki. Smażyłem jeszcze przez 3 minuty, a następnie dodałem do garnka z wywarem. Do garnka dodałem również 3 obrane z łupinek i rozgniecione ząbki czosnku oraz obrane i pokrojone w dwucentymetrową kostkę ziemniaki.
Po dodaniu warzyw zupę gotowałem przez 15 minut. W międzyczasie drobno poszatkowałem pół główki białej kapusty, którą dodałem do zupy po upływie tego czasu. W tym samym momencie dodałem do zupy również puszkę białej fasoli wraz z zalewą. Całość doprawiłem solą i dużą ilością czarnego świeżo zmielonego pieprzu. Gotowałem jeszcze przez 10 minut. Na minutę przed końcem gotowania zupy dodałem do niej pół pęczka świeżej natki pietruszki. Zupę nalałem do miseczek, dbając, by znalazło się w nich dużo warzyw. Posypałem świeżo zmielonym czarnym pieprzem i udekorowałem natką pietruszki.

Brak komentarzy :

Prześlij komentarz

Proszę o przemyślane komentarze, komentarze niemerytoryczne, niezwiązane z treścią posta, wulgarne oraz obraźliwe będą kasowane

Blogging tips