poniedziałek, 7 grudnia 2015

Kurczak pieczony na piwie z warzywami


Zapraszam na kurczaka pieczonego w całości. Nigdy nie przepadałem za tym sposobem jego przygotowania - tak przygotowany kurczak wydawał mi się suchy i nijaki. A jednak przygotowany godnie z tym przepisem jest bardzo smaczny i soczysty. Dla mnie rewelacja - zachęcam do spróbowania.
Do przygotowania dania użyłem:
  • całego kurczaka o wadze ok. 2 kg,
  • 75 gram masła,
  • 5 ząbków czosnku,
  • 1 łyżeczki suszonego tymianku,
  • 1 łyżeczki suszonego oregano,
  • 1 cytryny,
  • 2 łyżek oliwy,
  • 4 marchewek,
  • 15 ziemniaków,
  • 3 cebul,
  • 500 ml ciemnego piwa w puszce.
Przygotowany według mojego przepisu kurczak jest nie tylko delikatny, soczysty i smaczny, ale również bardzo prosty w przygotowaniu. Przygotowanie dania rozpocząłem od przygotowania masła czosnkowego. W miseczce wymieszałem 3 przeciśnięte przez praskę ząbki czosnku, 1 łyżeczkę suszonego oregano, 1 łyżeczkę suszonego tymianku, szczyptę soli i szczyptę czarnego świeżo zmielonego pieprzu. Skórę kurczaka na jego piersiach przy użyciu palca oddzieliłem od mięsa - czyniąc to ostrożnie, aby nie przerwać skóry. W powstałą kieszonkę włożyłem masło czosnkowe.
2 łyżki oliwy wymieszałem z sokiem z jednej cytryny, dwoma przeciśniętymi przez praskę ząbkami czosnku, otartą skórką z cytryny, szczyptą soli i szczyptą czarnego świeżo zmielonego pieprzu. Tak przygotowaną marynatą natarłem z zewnątrz kurczaka. Otworzoną puszkę piwa włożyłem do wnętrza kurczaka - niejako sadzając go na niej. Ziemniaki gotowałem w mundurkach w osolonej wodzie przez 10 minut. Marchewki obrałem i pokroiłem wzdłuż w ćwiartki. Cebule pokroiłem w grube piórka.
Kurczaka posadzonego na puszce piwa umieściłem na środku blachy do pieczenia. Dookoła kurczaka ułożyłem ziemniaki w całości, kawałki marchewek i kawałki cebul. Całość umieściłem w piekarniku rozgrzanym do 180 stopni z włączonym termoobiegiem. Piekłem przez 2 godziny. Po tym czasie zdjąłem z kurczaka z puszki z piwem, powycinałem przy użyciu nożyc elementy kulinarne, to jest piersi, nogi i skrzydełka i nałożyłem na talerze wraz z upieczonymi warzywami. Podałem ze szklanką ciemnego piwa.

2 komentarze :

  1. Ja chyba dlatego nie przepadam za takim w całości bo jestem niecierpliwa. Jednak taki w kawałkach szybciej się upiecze. Ale tak jeden jak i drugi ma swój smak i urok :)

    OdpowiedzUsuń
  2. w całości również jest pyszny :) chociaż to fakt - trudno się czeka jak w całej kuchni roznosi się super zapach obiadu :)

    OdpowiedzUsuń

Proszę o przemyślane komentarze, komentarze niemerytoryczne, niezwiązane z treścią posta, wulgarne oraz obraźliwe będą kasowane

Blogging tips